Η αδιαφορία του You Tube περί δικαίου αίσθημα
Δημοσιεύθηκε σε Καταγγελίες · Τετάρτη 18 Σεπ 2024
Η αδιαφορία του You Tube περί δικαίου αίσθημα δίνει το βήμα σε κάθε απατεώνα να θησαυρίζει στις πλάτες δημιουργών videos που από αυτά τροφοδοτεί το ταμείο του και μην γελιόμαστε ιδικά το You Tube, δεν είναι ένα μουσικό site αλλά μια πλατφόρμα ενημέρωσης αποτελούμενο από βίντεο.
Τον Σεπτέμβριο λοιπόν του 2024 ανεβάζουμε ένα βίντεο με την Ουρανούπολη που μπορείτε να το δείτε εδώ. (https://www.youtube.com/watch?v=CsqZGEnolbQ)
Όπως κάθε βίντεο στην αφήγηση βάζουμε χαλί ένα μουσικό κομμάτι για να γεμίζουμε τα κενά πριν και μετα την αφήγηση.
Στο συγκεκριμένο βίντεο απαιτήθηκε μουσικά πνευματικά δικαιώματα (copyright claims), από κάποιον ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με τον δημιουργό του μουσικού κομματιού που είχαμε ενσωματώσει όλες τις πληροφορίες κάτω από το βίντεο.
Κάναμε αμφισβήτηση της απαίτησης δικαιολογώντας ότι δεν έχει καμία σχέση με τον δημιουργό και ότι αυτό το μουσικό κομμάτι, το είχαμε βάλει και σε παλαιότερο βίντεο στο οποίο μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία απαίτηση. Απέρριψε λοιπόν την αμφισβήτηση και προχωρήσαμε στην επανεξέταση (δείτε το κείμενο). Η απάντηση ποιο κάτω.
Με λίγα λόγια το You Tube, αδιαφορεί αν σουλατσάρουν κάθε λογής απατεώνες μέσα στην πλατφόρμα του θησαυρίζοντας από τον κόπο άλλων. Βεβαίως δεν του κάναμε την χάρη, κατεβάσαμε το βίντεο και αλλάξαμε το μουσικό κομμάτι, και το ανεβάσαμε μέσα σε μερικά λεπτά. Η υπόθεση είναι ότι χάσαμε επισκέψεις και το βίντεο δείχνει σαν να είναι απορριπτέο από το ευρύ κοινό γιατί ήδη είχαν μπει και το είχαν δει.
-----//----
I want to highlight the following details.
Example in our video.
The one who invoked the copyright claim had nothing to do with the owner of the piece of music. It is obvious that there are fraudsters within your network who are exploiting the validation loopholes of the copyright claimant and cashing in on the intellectual works of others.
Secondly. You should legally investigate the priority of the return of money through advertising from the beginning.
Example. The musician and the piece of music wouldn't sound any different especially on you tube if we didn't incorporate it into our own intellectual property. So two works of intellectual property should necessarily distribute the profits equally and not be unilaterally over the music artist or there should be another option. Think how much a real owner loses to an unchecked scammer. And his piece of music is discredited and he loses from his income.
Thirdly. This piece has been previously incorporated into another video for which there was no copyright requirement. Logically, if yesterday's "musician" rejected my challenge, shouldn't he have invoked the same behavior for the older video?
In this matter there is a great injustice and there is resentment among the channel owners. Finally, you should know that the creation, recording and expenses of a video shoot are much more expensive and tedious than writing a note on a computer, to arbitrarily take away advertising revenue. They click to see the video. Not to listen to the music.
-----//----
Hi Nick,
Thanks for reaching out.
I understand you have concerns about copyright claims and its revenue. I know how important this is for you, and I'll be happy to assist.
Just a little background, receiving a content ID claim from a copyright owner usually means that we found a content that someone else owns on your YouTube channel. Companies that own music, movies, TV shows or other copyright-protected material issue these claims. Copyright owners can use a system called Content ID to easily identify and manage matches of their copyright-protected material. When a creator uploads a copyright-protected material, it may result in a content ID claim. Copyright owners get to decide what happens when content in a video on YouTube matches a work they own. Only they can take action to it as YouTube doesn't mediate between copyright issues.
To address your questions, if your content receives a content ID claim from a copyright claimant, they may have different options on what they can do on the video. They can either monetize, track or block your video. It does not matter if the claimed content is 10 seconds or 10 minutes. If you think that the claim is false, you always have the option to dispute the claim.
In case a music publisher decides to send a content ID claim on your video, you may have the option to share revenue with them. Your video is eligible for sharing revenue if the Content page of your YouTube Studio shows that your video has the following:
• Copyright in the Restrictions column
• Video’s monetization status is set to Off
• Hover text that says the video is eligible to share the ad revenue
This message will appear for videos claimed/monetized through the Content ID system by the music publisher or publishers who own the copyright in the musical composition performed. Note that both new uploads and prior uploads may be eligible. Learn more here.
To answer your other question, only the copyright claimant can discuss the revenue sharing percentage so you will need to discuss this with the copyright claimant.
I hope this helps. Let us know if you have other questions.
Regards,
Carl
Google YouTube Team
Προσωπική δουλειά, πνευματικά δικαιώματα, έξοδα, κούραση, κακουχίες
επικινδυνότητα, όλα αυτά στο καλάθι των αχρήστων για να αποδοθούν ΟΛΑ στον κάθε
τυχάρπαστο που επικαλείται πνευματικά δικαιώματα, από την άνεση του καναπέ του.
Δεν έχει συνειδητοποίηση η πλατφόρμα του You Tube ότι
ο επισκέπτης όταν επιλέγει την σελίδα του, το κάνει για να δει βίντεο όχι για
να ακούσει μουσική.
Έτσι και στο δικό μας δεν κάνει την επιλογή ο επισκέπτης για
να ακούσει το μουσικό κομμάτι, αλλά γιατι τον ενδιαφέρει να δει το βίντεο που δημιουργήσαμε.
Οπότε καλό θα είναι κάποια στιγμή να επανεξετάσει τον τρόπο απόδοσης των χρημάτων.
Το 40% στο μουσικό και το 60% στον δημιουργό του βίντεο είναι το ποιο δίκαιο.